Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande

25 juni, 2015

Du vet själv att din produkt är helt suverän – toppen! Men hur övertygar du andra att köpa av dig? För att skapa ett sug efter det du säljer, gäller det att du är tydlig mot dina kunder, och att du jobba smart och strukturerat. Här är 6 frågor att tänka på:   Vad får kunden? För att kunna sälja… Läs mer

7 tips för att få nya kunder

28 maj, 2015

Att hitta nya kunder är en ständig utmaning för de allra flesta, och en process som dessutom kostar både tid och pengar. Så hur gör vi för att säkra en konstant ström av kunder, som dessutom väljer att köpa av oss även i framtiden? Här är några tips som hjälper dig att lyckas:   Definiera din drömkund. Vilka behov eller… Läs mer

Låt dina kunder sälja åt dig!

03 maj, 2015

Att nöjda kunder är vår bästa marknadsföring vet vi ju. Och ett sätt låta kunderna ”tala” för dig är genom kundcase – korta berättelser som beskriver hur du bidragit till kundens framgång. Inte minst för tjänsteföretagare kan det vara ett effektivt sätt att beskriva sina styrkor och unika fördelar. Några tips för att få till effektiva kundcase:   Vet vad… Läs mer

Fler kunder med rätt priser

07 april, 2015

En bra prissättning förutsätter att vi vet varför vi sätter de priser vi gör. Det i sin tur kräver en del jobb: både marknadsresearch, och att vi noggrant tänker igenom vad vi vill uppnå med våra företag. En grund som är värd att lägga: genomtänkta priser gör det lättare att få in både fler och rätt kunder. Här är 5… Läs mer

Tänk nytt – bli en bättre säljare!

10 mars, 2015

Visst finns det tillfällen då kunden helt enkelt inte vill ha det du säljer. Men många säljsamtal skulle nog gå bättre om vi gjorde annorlunda. Om vi hanterade kunden smidigare. Kommunicerade tydligare. Skapade ett starkare avtryck. Hur vi är som säljare grundas i vad vi tänker om oss själva och kunden. Här några vanliga fällor, och alternativa sätt att tänka…. Läs mer